11 Kasım 2014 Salı

Koordinatlar:

41°02'08.0"N 33°47'29.0"E

41.035556, 33.791389

Ankara-Çankırı-Kastamonu devlet karayolu ile Ankara'ya 200 km, Kastamonu'ya 45 km, Ilgaz ilçe merkezine ise 25 km uzaklıktadır. Ilgaz-Kastamonu Devlet Karayolunun 13. km.'sinden doğuya ayrılan 7 km.'lik asfalt bir yolla ulaşılmaktadır.

Google Maps Yol Tarifi

Wikipedia'da Ilgaz Dağı

Milli Parklar sayfasında Ilgaz Dağı Milli Parkı

Ilgaz Dağı Otelleri

Ilgaz Dağı, Çankırı ve Kastamonu il sınırları içerisinde yer almaktadır. Yüz ölçümü 1.118 hektardır.
Alan, giderek gelişen kış sporları merkezine dönüşmektedir.

Bitki Örtüsü

Ağaçlar

İğne yapraklı ağaçların hâkim olduğu bir orman örtüsüne sahiptir. Karaçam, Sarıçam ve Göknar yaygın ağaç türleridir. Açık alanlarda Ardıç ağaçlarıda yetişmektedir.

Çalı ve Otsu Bitkiler

Orkide, Menekşe, Sümbül, Çiğdem ve yabani meyve ağaçları yetişir

Yaban Hayatı

Ayı, kurt tilki, geyik, karaca ve yaban domuzu görülmektedir.

30 Ağustos Cumartesi Ankara'dan yola çıkıyoruz yol kenarında durup serin havanın tadını çıkarmak için çaylarımızı yudumluyoruz. Çankırı içinde Tatlı çay ile buluşuyoruz Çankırı içinde ilerlerken Tatlı Çayda bize eşlik ediyor. Eksiklerimizi tamamlamak için bir büfenin önünde duruyoruz.

Çankırıya doğru yola çıkıp Ilgaza doğru kıvrılıyoruz.

Ilgazı geçip Kadın Çayırı Sapağına girip bir kaç km sonra kamp yerindeki arkadaşlarımızla buluşuyoruz.

Çadırlarımızı kurup ateşi canlandırıyoruz. Bizden birkaç saat önce gelen Yılmaz, İlker ve Yıldırım uykusuzluklarını gidermek için çadırlarına çekiliyorlar. Biz de kahvaltımızı hazırlayıp bulunduğumuz yerin keyfini çıkarıyoruz.

Bu kamp yeni bir arkadaşımız var Ice

Kadın çayırının bulunduğu bölge kamp için uygun kışın kayak da yapabilirsiniz ancak yaz aylarında da ayrı bir güzel

Bol bol pikniğe gelenler var

Alanda tuvalet ve su mevcut ayrıca piknikçiler için masalı banklarda yerleştirilmiş

Teleferik yaz aylarında da çalışıyor

Herkes uyuduğunda Yılmaz gece çekimlerine başladı

Ertesi gün Ormanda küçük bir yürüyüşe çıkıyorum

Eşyalarımızı toparlayıp teleferiğe binmeye gidiyoruz. Kar olmasa da biz yinede keyifli zaman geçiriyoruz.

Biraz geç oldu ama güzel oldu. Nede iyi yapmışız, Ilgaz'ın rüzgarına kapılmışız... Hoşçakalın