14 Şubat 2014 Cuma

Şubat
Koordinatlar :40.659849,31.628335
Ankara'dan yaklaşık 184 km

Gölcük Tabiat parkında kamp yapmak için Ankara'dan yola çıkıyoruz otobanda bir süre yol aldıktan sonra Yeniçaydurt istikametine dönüyoruz eski Ankara - Bolu yolundan Karacasu yönüne ilerliyoruz. 10-15 dk sonra Gölcük Tabiat Parkına ulaşıyoruz.

Gölcük Mesire Yeri, Bolu'yu Seben ve Kıbrısçık'a bağlayan karayolu bitişiğinde yer almaktadır. İl Merkezinden tamamı asfalt 10 km. lik bir yolla ulaşılmaktadır. 1 Adet kafeterya, 1 konukevi, 1 kır gazinosu, 1 adet işçi binası,1 adet idari bina(Balıkhane binası), 1 adet bekçi evi, 1 mescit, 4 adet WC, 5 adet çeşme yer almaktadır.

İçeriye girip bir kolaçan ediyoruz.Burada kamp yapmanın ve ateş yakmanın yasak olduğunu öğreniyoruz. Bir taraftan o kadar kalabalık ve gürültü var ki insan içinden Ulus Gençlik Parkına gelmiş gibi hissediyor. (Doğa ve çevre gerçekten harika ama müzik sesi çok fazla, bir sürü tesis binası var ama bakirliğini kaybetmiş)

Evet görüldüğü üzere Yılmaz tek başına göl manzarasının tadını çıkarmaya çalışıyor ama kadraj nasıl mahvedilir buyrun kanıtı ile sunuyorum

---Yılmaz: Cem bir fotoğraf çektirmedin demeye çalışan bir yüz ifadesi

Yılmaz artık pes ediyor

Sonunda İsmet büyük çabalar sonucunda göl manzarasını almadan dikey olarak her şeye rağmen Yılmaz'ı fotoğraflamayı başarıyor

Hakan Abim de olayın etkisinde gülmeye devam

İsmet, Yılmaz Efendiyi bu sefer yüksekten bir kadraj açısı ile çekmeye çalışıyor ama boşuna biçare çabalar Hakan Abimin desteği ile bertaraf ediyoruz her şeye rağmen bu kadrajada giriyoruz.

Bu güzel pozlardan sonra kamp yeri bulmak üzere tekrar yola çıkıyoruz

Bolu Aladağ Doğa Turizm Tesisi

Bolu Aladağ Doğa Turizm Tesisi Web Sayfası
Koordinatlar :40.606321,31.66855
Ankara'dan yaklaşık 188 km

Google Maps Aladağ Gölü Turizm Tesisi Yol Tarifi

Bolu Gölcük Tabiat Parkından  yaklaşık 20 km sonra Bolu Aladağ Turizm tesisine ulaşıyoruz. Araçlarımızla içeri giriyoruz ancak çevrede kimsecikler yok etrafı dolaşıyoruz gölün kenarındaki sete çıkıp etrafa bakıyoruz. Girişteki ana binaya giriyoruz bu bina otel olarak kullanılıyormuş.Kamp yapmak istediğimizi görevliye söylüyoruz ancak bayan milli güreş takımının bulunduğunu bu yüzden bizi kabul edemeyeceklerini belirtiyorlar. Biraz ısrar edince bungalov evlerin arka tarafında bir yer  tarif ediyorlar ama gösterdikleri yer hem araçlara çok uzak hemde sapa bir yer buradan da hoşnut olmadan çıkıyoruz.

Bolu Merkeze 27 km. uzaklıkta Aladağ Bölgesindedir.

Ulaşım

Bolu Aladağ Kamp Eğitim Merkezi, Bolu Batı gişelerinden yaklaşık 33 km mesafededir. Kamp alanına ulaşmak için önce Gölcük'e ulaşmanız gerekiyor. Bolu'nun içerisine girdiğinizde tabelalar sizi Gölcük'e götürüyor. Gölcük'e geldiğinizde içeri girmeden Kıbrıscık'a doğru devam edin. Yaklaşık 15 km sonra, sola doğru İzcilik Spor Kampüsü tabelasını göreceksiniz. Sola döndükten sonra yine tabelalar sizi kamp alanına kadar götürecektir. Bu sapaktan sonra tesis 4 km. mesafededir.

Tesis Profili

Tesis, Aladağ orman serisi içinde Bolu'ya 27 km mesafede bulunmaktadır. 1974 Yılında hizmete açılan ilk tesis izcilik faaliyetleri düşünülerek yapılmış ve faaliyetlerine başlamıştır. Ancak tesisin yalnızca izcilik faaliyetleri
çalışmaları olmadığı görülerek gençlik ve spor kesimine de hizmet vermesi
için tesisin kullanımı Bakanlıkça 1981 yılında Gençlik ve Spor İl Başkanlığına
verilmiştir. Bu tarihten sonra hizmet alanı gereği restore edilmiş yeni tesisler
yapılarak hizmete girmiş ve yeni tesislerin yapımına da devam edilmektedir.
Tesisin ana binasında tadilat sonrası ikisi suit olmak üzere 18 oda ve 40 yatak kapasitesi vardır. Tesis mutfak, restoran, dinlenme salonu ile saunaya sahip olup kalorifer ve sıhhi tesisatı mevcuttur. Yatak kapasitesini artırmak için tesise 42 adet dağ evi yapılmıştır. İkişer yataklı olan evlerin tuvalet, lavabo ve elektriği mevcuttur. Dağ evlerinin çevresi çimlendirilmiş, aydınlatılmış ve bloklar halinde
oturma yerleri düzenlenmiştir.

Aktiviteler

Doğa İçinde Vakit Geçirip Dinlenebilirsiniz, Doğa Yürüyüşleri, Spor Etkinlikleri, Gölet Kenarıdır. Kürek Sporu Yapılabilir.
 Restoran, Bar, Bahçe, Gezi Parkurları, Spor Salonları
Açık Spor Sahaları;
1 Adet basketbol, 2 adet voleybol, 1 adet tenis kortu sahaları ile 2 adet tabii çimli nizami futbol sahası mevcuttur. Ayrıca 3 takım çocuk bahçesi ile küçükler için yaz kış kullanılmak üzere karasör çalışma aleti vardır. Çevrede yaşam boyu spor için yürüyüş yolu bulunmaktadır.
Kürek Parkuru;
Bir çok spor dalında faaliyet yapılan Aladağ tesislerinde kürek sporunun da yapılabilmesi için kürek parkuruna ihtiyaç olduğu görülmüştür. Bu nedenle tesisin yanındaki akarsudan istifade ile gölet yapılması planlanmıştır. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, D.S.İ. ve Y.S.E. Köy Hizmetleri Müdürlüğünün imkanları ile göletin yapımına başlanılmıştır. 1989 Yılında İnşaatı tamamlanan göletin Aladağ Yöresine sporun yanında ekonomik olarak zirai alanda ve turizm alanında yararları bulunmaktadır. Kürek sporu yapmaya müsaittir.

Oda Özellikleri

Tesiste ana binada ikisi suit 18 oda ev 40 yatak kapasitesi vardır. Odalarda duş&wc, sıcak su, ısıtma vardır. Bazı odalarda tv. vardır.  Bununla beraber içinde tuvalet ve lavabosu bulunan 42 adet dağ evi vardır.

Bolu Göksu Tabiat Parkı

Bolu Göksü Tabiat Parkı  Web Sayfası
Koordinatlar :40.618367,31.692723
Ankara'dan yaklaşık 186 km

Google Maps Göksu Tabiat Parkı Yol Tarifi

Bolu İli yakınında olan Göksu Tabiat Parkı 24.12.1991 tarihinde 25 ha. alana sahip A Tipi Orman İçi Dinlenme Yeri olarak tescil edilmiştir. Ulaşım Bolu'ya 35 km, Seben'e 35 km, Gerede'ye 32 km, Kartalkaya'ya 20 km mesafededir.
Aladağ Doğa Turizm Tesisinin bulunduğu Aladağ göletinin  tam karşısındadır.Yaz mevsiminde güzel olabilir gezi rotasına eklenebilir çünkü kış mevsiminde kapalıdır.

Burada bir kahvaltı molası veriyoruz. Çöplerin kenarında ayı izine rastlıyoruz demek ki acıkınca buraya kadar iniyorlar.

Göksu Milli Parkıyla ilgili şunu söyleyebilirim .
Yaza doğru tercih edilmesi daha doğru Şubat ayında gitmek için çok erken
Gittiğinizde alışverişinizi tam olarak yapın
Suyunuzu bolca alın
Çünkü bunları temin edebileceğiniz bir yer yok.
Balık tutmak için harika bir yer ama detaylı bilgi alabileceğimiz kimse yoktu.
Göksu Milli Parkı, Gölcük Milli Parkına göre daha bakir daha doğal
Hayvanlar acıkınca çöplerin bulunduğu alana geliyorlar  o yüzden daha uzak alanlarda çadırınızı kurun

İstikametimizi Seben Gölüne çeviriyoruz.

Bolu Seben Gölü

Bolu Belediyesi Seben Gölü Web Sayfası
Koordinatlar :40.537547,31.705116
Ankara'dan yaklaşık 186 km

Google Maps Seben Gölü Yol Tarifi

Yaklaşık 20-25 dakika daha araç kullanarak Seben Gölüne ulaşıyoruz.

Seben Gölünün yapımına 2006 yılında başlanmış Bolu Belediyesinin Web sayfasında gölün yakınında tarihi mağaralar ve kaya evlerinden bahsediliyor ancak biz Orman İşletme Deposunun olduğu taraftan göle giriş yaptık sanırım arkeolojik yapılar karşı kıyı tarafına düşüyor.

Son olarak rotamızı Bolu Karagöl Tabiat parkına çeviriyoruz.

Bolu Karagöl Tabiat Parkı

Buraya geldiğimizde Yılmaz kendini evinde hissettiğini söylüyor 300 km yoldan sonra bana da evim gibi geliyor en azından tanıyıp bildiğimiz bir orman
Çadırlarımızı kurup ateşi yakıyoruz çok geçmeden Tarkan'da yetişiyor bize

Hakan Abim son sürat çadırını kuruyor

Yılmaz çadırını kurup bu yorgunluk bana çok deyip dinleniyor

İsmet Ciğer Şiş yapmak için son hazırlıklarını tamamlıyor

Tarkan'da yol yorgunluğunu atıyor bir taraftan da Yılmaza sataşıyor "aslında ben sizden önce gelirdim" diye

Uzun bir sohbet eşliğinde akşamı geceye çeviriyoruz. İyi bir uyku çekiyorum ara ara yağmur yağıp kesiliyor.Yağmur sesinde çadırda uyumaktan keyif alıyorum
Sabah kahvaltımızı yapıp pineklemeye başlıyorum.
Akşam eşyalarımızı toparlayıp  Beypazarı'na doğru yola çıkıyoruz.

Beypazarı

Ankara'ya 98 km mesafededir.
Kesinlikle gezilip görülmesi gereken bir yerdir.

Ankara'ya dönmeden önce fırından Beypazarı kurusu alıyoruz.Bu güzel geçen iki günün ardından yolcu yolunda gerek tekrar görüşmek üzere hoşçakalın