16 Mayıs 2014 Cuma

İstanbul E80 ve D150 yolundan yaklaşık 300 km

Bitki Örtüsü

Ağaçlar

Karaçam, Meşe Türleri, Ardıç Türleri, Fındık, Ova Akçaağacı, Ahlat, Erik, Ova Akçaağacı, Erik

Çalı ve Otsu Bitkiler

Kuşburnu, Karaçalı, Dağ Muşmulası, Hanımeli, Alıç, Arap Sümbülü, Geven, Çobanyastığı, Adaçayı, Kekik, Emzik Otu, Poruk, Mine

Yaban Hayatı

Yaban Domuzu, Kızıl Geyik, Çakal, Tilki, Ağaç Sansarı, Kaya Sansarı, Gelincik, Boz Ayı

Merhaba Sevgili dostlar

Andız yaylasına Beydili Köyü üzerinden de gidilebilir ancak biz Çive köyü yolunu tercih edeceğiz. Cuma akşamı Ankara' dan Beypazarı'na doğru yola çıkıyoruz. Yılmazların evinde geceyi geçirip sabaha karşı 04:00 gibi Andız yaylasına doğru yola çıkmayı planlıyoruz. Yolda arkadaşlarım acıkıyor ve Beypazarında açık bir lokanta arıyoruz saat 22:30 bir çok dükkan kapanmış ama açık bir lokanta buluyoruz.
Lokantadan çıktığımızda sokaklar bomboş dükkanlar kapanmış yapılacak çokta bir şey yok Yılmazların eve doğru ara sokaklardan tırmanarak Beypazarının manzarasını gören bir tepeye çıkıyoruz eve yerleşip uyumadan bir çay içelim diyoruz Yılmaz tüm misafirperverliğini sergiliyor. Çayımızı içtik derken saat  01:30 oluyor uyuyoruz ancak bazı arkadaşlar biraz horluyor haliyle uyku tutmuyor saat 4:00 'e kadar sohbet ediyoruz. Saat 04:00 gibi yola çıkıyoruz Nallıhan Kuş Cennetinde durup bir sigara molası veriyoruz. Birkaç resim çekiyorum.Yola tekrar çıkıyoruz ama uyku bastırıyor hiç uyumadığım için yorgun düşüp yolda uyuya kalıyorum.

Aşağı Çive köyünde uyanıyorum. Hayatımda bu kadar güzel bir köy görmemiştim. Sabahın ilk ışıklarında mükemmel gözüküyor.

Köy Şehitleri için bir çeşme yapılmış burada kısa bir mola veriyoruz. (Şehitlerimize Allah Rahmet Eylesin) Aşağı Çive Köyünden devam ederek Yukarı Çive  köyüne ulaşıyoruz.

Köydeki köpek bizi biraz koklamak istiyor.

Eğer hedefinizde Andız Yaylası varsa mutlaka hava durumunu iyi takip edin. Mayıs ayı için yollar güzel ancak Çive Köyünden sonra toprak yolda devam ediyoruz. Yayla yolu hem dolambaçlı hemde bozuk bir yol bir çok yerde durup yavaşça Andız Yaylasına doğru devam ediyoruz. Bir ara doğru yolda olduğumuzu teyit etmek için yaşlı bir amcaya yolu soruyoruz düz devam edin diyor.Yolda dikkatli olmak lazım bir çok yerde yol çatallaşıyor tabela gibi şeyler olmadığı için bir çok kez ikilemde kaldık. Sonunda Andız yaylasına yolumuzu kaybetmeden ulaşıyoruz.

Geniş bir düzlük ancak eğimli bir arazi çeşmenin biraz altında düz bir yer bulup çadırlarımızı kuruyoruz. Burada iki adet kaynak suyu var. Çeşmelerin  altında ahşaptan oyularak yapılmış su yalakları var. Hayvanlar biraz otlayıp soluğu suyun başında alıyorlar.

Hayvanları otlatan çobanlarla tanışıyoruz. Çay ikram ediyoruz yaşları olmasına rağmen sürüleri uzun bir yoldan getirip götürüyorlar. İnek ve kuzularını otlatan çobanlarla sohbet ediyoruz.

Akşama doğru hepsi evlerinin yolunu tutuyor ama çobanların yanında gelen bir köpek bizimle kalıyor.

Akşam o kadar çok ormana doğru havladı ki kerata ara sıra bizi huzursuz etmedi değil.

Etraftan biraz odun çalı çırpı toplayıp geceye hazırlık yapıyoruz. Yemek sonrası çay  keyfini yaptıktan sonra çadırıma geçip uyuyorum sanırım sabaha karşı 04:00 gibi İsmetin türküleriyle uyanıyorum. Türküler ninni gibi geliyor ve uyumaya devam ediyorum.

Sabah uyanıp kahvaltıyı yaptıktan sonra Ormanda yürüyüşe çıkıyoruz. Çobanlar bize set çekilerek oluşturulmuş bir şelaleden bahsediyor ancak gezintimizde şelaleyi bulamıyoruz.

Ayrıca sizlere Çive Köyündeki insanlardan bahsetmek istiyorum. Misafirperver Türk insanı tarifine bu insanlar tamamen uyuyor. Çadırlarımızı kurup yerleştiğimizde yanımıza gelip hoşgeldiniz diyerek bizimle tanıştılar. Biz Cumartesi günü üç çobanla tanıştık çok tatlı bir sohbete daldık muhabbet muhabbeti açtı o kadar doğal insanlar ki sanki uzun zamandır tanırmış gibi birbirimize merak ettiklerimizi sorup anlattık heybelerindeki peynirlerini dahi bize ikram ettiler. Sabah traktörle bayrama giderken bir poşet içerisinde patatesli ve sade köy ekmeklerinden getirmişler. Afiyetle gerekli lezzet testlerini yaptık. Bütün Çive köyüne samimiyetlerinden  ötürü teşekkür ederiz.
En kısa zamanda tekrar görüşmek dileğiyle

Yaşayan Hayvan ve Bitki Örtüsü hk.da ki bilgiler Nallıhan Belediyesi ve Nallıhan Turizm Gönüllülerinin hazırlamış olduğu kitapçıktan kaynak olarak faydalanılmıştır.
Nallıhan Turizm Gönüllüleri Derneği www.naltud.org.tr
Nallıhan Belediyesi Turizm Bürosu turizmburosu@nallihan.bel.tr
Ayrıca Mustafa Bektaş'a böylesine güzel bir tanıtım kitapçığı hazırlamış olduğu için teşekkür ederiz.